Olimme reippaasti aikaisessa, joten tutustuimme ensin pihaan. Parkkipaikkaa ei ole hirvittävästi, mutta jos järjestelijöiden autot saa jonnekin sivummalle, niin eivätköhän nuo mahdu. Piahlle päästessä huomasimme myös, että aluetta kiertää frisbee-golf rata. Siitä saakin yhden ohjelmanumeron. Radan ohjeet on aika näkyvällä paikalla, eikä kauhean juhlaa, mutta ehkä sen voisi koristella juhlan ajaksi? Laittaa vaikka tervetuloa-teksti ja vähän illan ohjelmaa?
| Juhlateltta pihalla. Kylmällä ilmalla telttaan saa lämmittimet. |
| Tämä aiheutti ensin epäuskoista naurua, sitten tajuamisen "Ei helkkari, suurin osa kavereista pelaa frisbee-golfia. Tästä voi tulla hauskaa." |
| Itse kartano. Nätti kuin mikä. |
| Käytiin tutustumassa rantaan isäntää odotellessa. |
| Alakerran pelisali. |
Alakerrassa oli keittiö. Liesi oli iso, kiertoilmauuni samaten. Teollisuuspesukone on ehdoton olussa. Oli kylmäkaappia ja lämpölaatikkoa, joten ruoat saa hyvin tehtyä jo aiemmin valmiiksi. Astiat oli 200 hengelle sisältäen kaikki pääruokaa, jälkiruokaa ja viittä eri viinaa varten. Kakkuteline oli ainoa, joka puuttui, mutta isäntä kehui hankkivansa lähiaikona komeista komeimman laivan mallisen jalsutan, jossa on tilaa useammalle kakulle. Sopii meren rannalla olevalle kartanolle.
Itse juhlatila oli yläkerrassa. Portaat ovat aika jyrkät, joten huonoliikkuisempi tarvitsee varmaan apua. Toisaalta vieraiden ei tarvitse kauheasti ravata ylösalas kun ylhäälläkin on reippaasti tilaa. Keittiön kulmille johtaa toiset portaat, joten vieraat voi ohjata pääportiakkoon ja keittiöväki saa rauhassa ravata toisia portaita.
| Juhlasali takan luota. Keskellä on ilmeisesti aiemmin ollut seinä, mutta nyt se oli aukaistu. Pöytäliinat ovat kertakäyttöisiä, mutta todella paksuja ja laadukkaan oloisia. |
| Juhalsalia takaisin päin "väliseinän" kohdalta. |
| Morsiuspöytä. |
| Tuolit huppujen kanssa. Nauhoja löytyy montaa erilaista. |
Tämän lisäksi Peuhu tarjoaa mahdollisuuden lattiamajoitukseen yhdessä piharaknnuksessa tai mahdollisuuden varata keskustan hotellista oma kiintiö.
Entä mitä tämä tulisi maksamaan?
Itse kartanon vuoka kolmelta päivältä on 1500e ilman mitään lisiä. Emme ottaneet loppusiivousta tai muita lisiä, koska olemme hyvin diy-henkisiä ja juhlien jälkeiset rääppiäiset kuuluvat asiaan. Hintaan kuuluu kuitenkin keittiö astioineen ja yläkerran äänentoiston.
Päätimme myös ottaa häitä edeltävälle illalle saunamökin, kiitoksena järjestelijöille. Sauna paljulla maksaa 500 euroa. Koetan järjestää kaiken ajoissa, jotta viimeinen ilta olisi rento kaikille.
Majoitumme sulhaseni kanssa kahdeksi yöksi morsiussviittiin. Se tekee yhteensä 350 euroa. Ei paha ottaen huomioon mitä hotellit muuten maksavat. Vieraiden lattiamajoitus olis 20e/hlö sisältäen patjan ja peiton. Hotellista emme vielä keskustelleet, pitää ensin kuulostella vieraita.
Eli yhteensä 2350e. Joudumme varmaan väljentämään budjettiamme, mutta toisaalta paikka on aivan täydellinen, joten teimme varauksen. Vielä ei ole alkanut hirvittämään :) Varauskalenteria selatessa huomasi, että kannattaa olla ajoissa liikkeellä.
Noniin, paikka mietitty. Vielä kirkko, niin voin hengähtää ja miettiä vähemmän kiireellisiä asioita.
-Aadu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti